Концепція діяльності Навчально-наукового центру професійної кар’єри та освіти впродовж життя |
- Напрям кар’єри та професійного зростання
Центр покликаний шляхом взаємодії з роботодавцями допомогти студентам і випускникам розпочати нову кар’єру та розкрити важливі професійні можливості та досягти успіху на робочому місці. У плані – створення Консультативної ради роботодавців ПНУ, місія якої полягатиме в консультуванні та активній підтримці університету щодо підготовки студентів до кар’єрних досягнень протягом усього життя та прийняття обґрунтованих кар’єрних рішень. Склад ради має бути представлений департаментами освіти, керівниками підприємств, компаній, які обслуговують ринки праці в регіоні Інформування здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти і випускників закладу про актуальні пропозиції на ринку праці, що відповідають їх фаховій підготовці, зокрема, використовуючи офіційний веб-сайт закладу професійної (професійно-технічної) освіти. - Напрям постійного професійного розвитку
Метою професійного розвитку є надання професіоналам можливості навчитися та застосувати нові знання та навички, які можуть допомогти їм у роботі та подальшій кар’єрі. Професійний розвиток — це формування набору навичок і бази знань у певній галузі.
Пріоритетними є напрями, що забезпечують формування у дорослих осіб:
нових та поглиблених професійних компетентностей, які відповідають сучасним і перспективним потребам ринку праці;
особистісних, комунікативних та соціальних компетентностей, здатності здійснювати міжособистісну та соціальну взаємодію, розв’язувати конфлікти, конструктивно спілкуватися з іншими людьми;
навчальних компетентностей, здатності до навчання і самовдосконалення впродовж усього життя;
громадянських компетентностей, здатності відповідально і повноцінно брати участь у суспільному житті, розуміння соціальних, економічних та політичних процесів, закономірностей і тенденцій розвитку;
здоров’язбережувальних та екологічних компетентностей, здатності планувати діяльність і діяти у спосіб, сприятливий для здоров’я людини, соціального оточення та навколишнього середовища;
цифрових компетентностей, здатності користуватися цифровими технологіями для особистих потреб, професійної діяльності та навчання;
підприємницьких компетентностей, навичок критичного та творчого мислення, здатності бути ініціативним і наполегливим, вміння співпрацювати з іншими людьми для вирішення спільних завдань, планування та керування проєктами, використовувати можливості для реалізації ідей;
математичної компетентності, особистих знань та розуміння наукових технологій та інженерії, здатності розвивати та застосовувати математичне та наукове мислення;
культурного самоусвідомлення та самовираження, розуміння та сприйняття загальнолюдських цінностей, здатності до толерантної поведінки в полікультурному світі;
мовної та мовленнєвої компетентностей, здатності розуміти, висловлювати та інтерпретувати поняття, факти, почуття та думки в усній і письмовій формі, провадити конструктивний діалог та взаємодіяти з іншими людьми засобами рідної та іноземних мов. - Напрям – організація профорієнтаційної роботи серед дітей, молоді, дорослих
Центр співпрацює з профорієнтологами факультетів щодо популяризації серед учнів, молоді та дорослих освітніх програм, за якими здійснюється підготовка фахівці та формування мотивації молоді до навчання.
Організовує підготовчі курси для підготовки учнів шкіл до НМТ, підготовки студентів до вступу в магістратуру.
Взаємодіє з закладами освіти регіону, регіональним центром оцінювання знань, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, територіальними підрозділами Державної служби зайнятості, підприємствами, установами, організаціями з питань здобуття випускниками закладів середньої та передвищої освіти, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників.
- Напрям – безперервна освіта у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника
Ми робимо університетську освіту доступною для учнів протягом усього життя, від середньої школи до виходу на пенсію.
Місія – надати новітні академічні знання та інноваційні можливості викладання учням, студентам, дорослим, тим, хто прагне покращити своє життя за допомогою освіти.
Шляхи реалізації:
1. Створення в університеті: “Школи підвищення кваліфікації ПНУ”, “Прикарпатського інституту навчання дорослих” (на пенсії)”(навчання на факультетах: – гуманітарних наук, – інформатики, – спорту та здоров’я, – мистецтв. 2.Залучення слухачів інституту до загальнофакультетських та університетських заходів. 3. П’ятничні виступи за участю викладачів університету, громадських інтелектуалів, дискусійні клуби.